9 najčastejších chýb pri tvorbe obsahu

22.01.2019

9 najčastejších chýb pri tvorbe obsahu

Aj vám sa zdá, že ste niektoré frázy a slovné spojenia v blogových článkoch 100x počuli a ste ich presýtení? Múdrych viet, ktoré kvetnato a farbisto (pozn. red.: zámerne použité výrazy) opisujú no-name skvelý produkt, bez ktorého by ste nemali žiť (pozn. red.: opäť zámerne použité vnucovanie názoru) a vy na konci super plateného PR článku neviete, o čom ste čítali a na čo vám to celé je. Chyba číslo 0. Nulová pridaná hodnota. Presne ako tento perex.

Teória podložená praxou

Poučiek ohľadom marketingu je viac než dosť. Našim cieľom nie je ich všetky v tomto článku na vás vychŕliť. Mohli by sme. Viac sa však dozviete v našom e-booku o content marketingu, ktorý si môžete stiahnuť tu.

Alebo si prečítajte tieto knihy.

Definícia pojmu “dokonalý obsah” nie je fixne daná a preto, vychádzajúc z našich skúseností, radšej povieme, čo nie je dobrý content a ako ho chápeme my, nie poučky z múdrych kníh.

Chyby pri tvorbe obsahu

  • Obsah nie je stand-up

Cieľom content alebo obsahového marketingu nie je len pobaviť alebo rozptýliť zákazníka, čo nie je zlá taktika, keď si chcete budovať so svojimi existujúcimi alebo potenciálnymi zákazníkmi dobré vzťahy. Z dlhodobého hľadiska vedie dobrý obsah aj k predaju, ale nenásilnou formou s dôrazom na potreby čitateľa alebo diváka.

  • Ani slohová práca

Treba sa držať istých zásad, no obsah na webe napríklad vo forme blogového článku nemusí byť výsledkom investigatívnej činnosti skúseného novinára. Dobrá gramatika je veľkou výhodou, ak ide o firemný blog, ale štruktúra je na vás. Blogový článok okrem textu obsahuje aj obrázky, videá, infografiku. Preskúmajte, na čo vaši klienti reagujú najlepšie. Ak neviete ako na to, ochotne vám poradíme.

  • Úvod – jadro – záver

Zabudnite. Toto je staré. A staré nie je dobré. Obsah článku napríklad na blogu nemá presnú štruktúru, tvar ani formu. Píšte zrozumiteľne, jazykom, ktorému rozumie každý, nielen hŕstka odborníkov. Píšete pre vašu cieľovú skupinu a tá nechce čítať traktáty, ani hľadať význam v slovníku cudzích slov každého druhého, hoci pôsobivého výrazu.

  • Poúčajte, ak máte čo povedať

Obsah by nemal poúčať ani nasilu tlačiť zákazníka do kúpy produktu. Ak sa vám to náhodou podarí a nenápadne zákazníka k tomu navediete, tak fajn – vyšlo to. Len to nerobte okato a nasilu. Časy tvrdého marketingu sú ta-dá.

  • Nikoho nezaujímate

Ak nie ste riaditeľ zemegule alebo aspoň dôležité mienkotvorné médium, váš názor v článku  porovnaní s jeho obsahom nie je až taký podstatný. Kto vie, kto je Adela Jasenovcová? Nikto a tak je to správne. Dôležité sú informácie pre klienta. Nepíšete len pre kolegov a ľudí z vašej branže, väčšinou je určený pre klientov, používateľov alebo návštevníkov webu, e-shopu alebo kamennej predajne.

  • One-night stand alebo pevný vzťah?

Dobrý obsah sa netvorí jednorázovo. Jeho cieľom je budovať značku a vzťahy kontinuálne. Pekne jeden blog za druhým, step by step bez pevne stanovených termínov. 

  • Originalita

Nekopírujte druhých, hoci sa vám ich príspevky alebo články páčia. Vymyslite niečo iné, nové, vlastné. Ak sa vám minula kreativita, takto ju môžete zvýšiť.

  • Nuda

 Nepíšte len preto, aby niečo bolo na stránke. Ľudia, ktorí vás čítajú, sa chcú niečo hodnotné dozvedieť, ich čas je vzácny a preto s ním narábajte opatrne. Nenuďte ich. Majte na očiach stále svoju cieľovú skupinu.

  • Nehabite sa za názor

Ak už chcete byť osobní, nebojte sa vyjadriť svoj názor. A keď už napíšete niečo, čo vaši čitatelia zoberú negatívne, nemažte, prosím, ich komentáre a reagujte.

V rámci content marketingu pomáhame tvoriť a šíriť vytvorený obsah tak, aby sa o ňom dozvedelo čo najviac ľudí z cieľovej skupiny. Neváhajte nás kontaktovať, vytvoríme hodnotný obsah aj pre vašu firmu tak, aby ste profitovali a priniesli zákazníkom presne to, čo potrebujú. https://www.kremsa.sk/kontakt/





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia