Recept úspešného copywritera s 33 ingredienciami

09.09.2020

Recept úspešného copywritera s 33 ingredienciami

Ak sa chystáte opísať a predávať váš produkt pomocou kvalitného obsahu na webe alebo na sociálnych sieťach, môžete využiť mnohé techniky. Najznámejšia je AIDA, pričom skratky znamenajú Attention, Interest, Desire, Action. V preklade: pozornosť, záujem, túžba, akcia. Váš potenciálny klient si informáciu prečíta, chytili ste ho. V druhom kroku začína prejavovať záujem a kým dočíta text, začne po vašom produkte túžiť. Ideálne je, ak rovno klikne na gombík nakupovať.

Samozrejme existuje niekoľko desiatok prístupov, ktorými sa ako blogeri, copywriteri a content špecialisti môžete riadiť. Nás okrem klasického a asi aj najznámejšieho AIDA návodu zaujal aj prístup, ktorý uvádzame nižšie. 

Čo tomu predchádza?

Bob Serling tvrdí, že kým začnete o vašom produkte alebo službe písať akýkoľvek predajný text, mali by ste splniť 4 základné predpoklady. 

# 1: Musíte mať kvalitný produkt alebo službu

# 2: Zadefinujte si ideálny profil zákazníka

# 3: Vybudujte si dôveru s cieľom maximálneho zisku

# 4: Ponúknite širokú paletu prídavných služieb k produktu

Ďalšie kroky

Krok 1: Predtým, ako napíšete prvé slovo, musíte vykonať dôkladný prieskum

Krok 2: Odpočívajte a strávte to, čo ste práve zistili

Krok 3: Vytvorte si komplexný zoznam faktov a čísel

Krok 4: Uveďte zoznam výhod, ktoré váš zákazník získa, ak si váš produkt alebo službu kúpi

Krok 5: Vytvorte ponuku, o ktorej si myslíte, že je neodolateľná

Krok 6: Zabezpečte formu záruky v prípade, že by klient nebol spokojný

Krok 7: Napíšte silný nadpis zameraný na pozornosť

Krok 8: Použite farebné prvky, aby ste upútali nielen textom, ale aj vizuálom

Krok 9: Grafiku zvoľte s citom

Krok 10: Vytvorte úvodný odsek, perex, ktorý logicky nadväzuje na nadpis a navnadí čitateľa 

Krok 11: Odstráňte všetky gramatické chyby

Krok 12: Vytvorte lákavé podnadpisy, ktoré udržia čitateľa v strehu

Krok 13: Upozornite klientov na ich na najväčšiu výhodu.

Krok 14: Úplne odstráňte pochybnosti zákazníka

Krok 15: Vytvorte dokonalé prostredie pre svojich zákazníkov

Krok 16: Upevnite vašu dôveryhodnosť pomocou opísaných vlastností produktu alebo služby

Krok 17: Poskytnite zákazníkom nespochybniteľný dôkaz, že doručíte všetko, čo sľúbite

Krok 18: Rozložte text na jednotlivé časti

Krok 19: Dajte zákazníkom zoznam výhody, ktoré získajú používaním vášho produktu

Krok 20: Stručne zhrňte kľúčové výhody značky ako celku

Krok 21: Spíšte v bodoch kompletný zoznam funkcií vášho produktu

Krok 22: Skúste zostaviť výhodný balík, o ktorý žiadny rozumný zákazník nebude chcieť prísť

Krok 23: Uveďte cenu vášho produktu

Krok 24: Nezabudnite vyzvať k akcii – call to action

Krok 25: Zvýšte svoje zisky pomocou dobrého obsahu

Krok 26: Eliminujte riziko nepresných informácií a zvýšte tým predaj

Krok 27: Zdokonaľte produkty a služby na maximum a popíšte ich

Krok 28: Zvýšte interakciu vašich klientov

Krok 29: Uľahčite ľuďom proces objednávky

Krok 30: Vyhnite sa externým odkazom, ktoré vašich zákazníkov presmerujú mimo vášho webu

Krok 31: Dajte si počas tvorby textu a predajných materiálov pauzu. Relaxujte. 

Krok 32: Skontrolujte a prepíšte pôvodný text, aby ste dosiahli maximálny výsledok.

Krok 33: Prečítajte si váš text o týždeň neskôr a spravte si poznámky, čo by ste nabudúce spravili inak a lepšie.

Pokiaľ potrebujete poradiť s vašim obsahom, radi to pre vás spravíme. Napíšte nám na office_sk@kremsa.com





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia