Nerobte nič. Prospeje vám to

07.05.2020

Nerobte nič. Prospeje vám to

Nič nerobiť sa vraj nedá. Stále niečo robíte, váš mozog spracováva tisíce myšlienok denne a pritom využíva sotva 5% svojej kapacity. Avšak aj leňošenie prospieva a vôbec preto nemusíte mať výčitky.

Ničnerobenie je často nespravodlivo označené ako lenivosť, ale v skutočnosti je to pravdepodobne tá najlepšia vec, ktorú môžete v náročných životných obdobiach robiť. Nedávna štúdia vedená vedcami na University College v Londýne zistila, že ľudia, ktorí pracujú viac ako 55 hodín týždenne, zvyšujú riziko mŕtvice o 33% v porovnaní s tými, ktorí pracujú 35 až 40 hodín týždenne. A ďalšia štúdia zahŕňajúca viac ako 50 rokov výskumu zverejneného v časopise American Journal of Epidemiology dokázala, že 10 pracovných hodín v strese zvyšuje riziko srdcovo-cievnych ochorení o 80%. Veda týmto tvrdí, že by ste mali odpočívať omnoho viac. 

Väčšina z nás trávi veľmi veľa času v práci, cestou do práce a späť, v súčasnej dobe v práci doma. Ak nepracujete, tak o tejto činnosti práve premýšľate. Prečo to tak je? Cítite sa nesvoji, ak je víkend a vy si dovolíte nerobiť celkom nič?

7 dôvodov, prečo by ste sa nemali cítiť zle, ak nerobíte vôbec nič:

  1. Je to pre vás prospešné. Ak vás prepadnú pochybnosti, položte si otázku. Aký je zmysel toho, že ste nonstop zaneprázdnení? Máte čas si vychutnávať život? Máte dosť energie na to, aby ste stíhali žiť aj pracovať?
  2. Spánok lieči. Ak vám bude niekto tvrdiť opak, pošlite ho k lekárovi. Bez urážky. Spánok je nielen príjemný, ale aj dôležitý pre zdravie a psychickú pohodu.
  3. Nech žijú pyžamá! Kto ich nemá rád? Sú mäkké, pohodlné a pripomínajú detstvo. Voľno v pyžame je super.
  4. Ničnerobenie nie je lenivosť. Kto vám bude toto tvrdiť, pošlite ho tomu istému lekárovi, čo rieši spánok. Nič nerobiť sa totiž môže vysvetliť ako meditácia, byť prítomný v okamihu, ale zároveň nerobiť žiadnu činnosť. Ničnerobením posilňujete schopnosť sústrediť sa. Rátajte aj s tým, že vás budú kritizovať prehnane aktívni ľudia, ktoí potrebujú mať všetko vrátane každej jednej minúty svojho života zorganizované a vyplnené do bodky. 
  5. Zastavenie času. Keď vypnete na pár hodín telefón, wifi, televízor, zostanete v pokoji. Žiadne informácie, žiadne rady, ani odpovede na večné otázky. 
  6. Zmysluplný čas s rodinou. Ľahnite si všetci spolu na gauč do obývačky alebo si predĺžte ráno všetci v posteli. Sú to spoločné a vzácne chvíle, ktoré môžu byť omnoho výživnejšie ako neustály pohyb a tok myšlienok. 
  7. Absolútne ničnerobenie stojí absolútne nič. Žiadne výdavky, zbytočné míňanie peňazí ani predražené hobby. Na ničnerobenie sa dá určite zvyknúť.

Aké máte zvyky vy?

Dokážete vypnúť počas stresujúceho obdobia?

Napíšte nám na ajasenovcova@kremsa.com

Nič nerobiť sa vraj nedá. Stále niečo robíte, váš mozog spracováva tisíce myšlienok denne a pritom využíva sotva 5% svojej kapacity. Avšak aj leňošenie prospieva a vôbec preto nemusíte mať výčitky.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia