Čo sa dá zažiť v digitálnej agentúre za 1 rok

26.11.2019

Čo sa dá zažiť v digitálnej agentúre za 1 rok

Po roku pôsobenia v digitálnej agentúre sa zo mňa stal celkom použiteľný kúsok. Nastúpila som ako copywriterka so skromnými skúsenosťami v online marketingu. Tvrdili mi, že všetko o digitále ma naučia a mám do toho ísť. A ja som im verila!

Čo je content špecialista?

Ktokoľvek, kto prichádza do styku s contentom a tvorí ho. Čiže jasné ako facka, content = obsah. Pripravujem pre klientov content na sociálne siete a weby. Baví ma to. Rovnako ma bavia aj výzvy, ktoré denne prijímam a bavia ma aj kde-tu pochvaly, ktoré pohladia ego. Kto to nemá rád, však?  Ženie ma to vpred. Už menej ma baví kritika, ktorá mi však prináša viac ako tá pochvala. Kritický pohľad pomáha rásť. 

V agentúre mali pravdu. Dobre som spravila, že som im verila. Naučili ma, mali trpezlivosť a ja som sa zhruba zorientovala v digitálnej divočine. Čokoľvek, čo letelo okolo mňa, som sa snažila za jazdy zachytiť a spracovať. Mnohokrát som sa poriadne zapotila a potím sa doteraz, moje bunky mali čo robiť, aby spracovali všetky tie informácie. A stále makajú ako fretky. Tie bunky. Obdivujem každého môjho kolegu, web developera, web dizajnéra, PPC špecialistu, aj accounta. Na začiatku som im nerozumela, ale už im rozumiem viac a mám ich rada. 

Viem, že moje postrehy sú silno subjektívne, tentokrát môžu byť. Sú totiž o mne. Nechcem písať len o sebe, mám však s pôsobením v agentúre vlastnú a neprenosnú skúsenosť a preto trochu (opäť po roku) o sebe písať musím. Verím, že povzbudím ľudí, ktorí váhajú, či sa ponoriť do neznámych vôd a začať si veriť, že sa neutopia. Všetko sa dá naučiť, stačí chcieť. Samozrejme všetko závisí od konkrétnej agentúry. Mnohé veľké agentúry nemajú čas sa naplno venovať kolegom-nováčikom. Naša agentúra patrí k tým menším, prostredie je príjemné a atmosféra malého podniku je na nezaplatenie.  

Môj štart nebol ani trochu raketový, viď https://www.kremsa.sk/moj-prvy-tyzden-v-kremsa-digital/. Dokonca by som mohla tvrdiť, že sa môj nástup zo začiatku tváril ako jasný krok vedľa. No rýchlo som zistila, že digitálny svet je veľmi zaujímavý, ľudia sa v ňom správajú inak. Inak ako naozaj.

Aj známa slovenská psychologička Monika Stehlíková z Bodytalks hovorí: “Offline aktivity idú často do úzadia, páčia sa nám vyšperkované fotky, čudné videá a za deň príjímeme stovky informácií. Krátkosť pozornosti, sociálne hodnotenie a potreba byť akceptovaný sú hlavnými dôvodmi, prečo sme sa stali závislými od smartphonov a internetu. Na sociálnych sieťach vzniká fenomén oceňovania našej práce či nás samých, inými, väčšou skupinou alebo societou. Skupina má v živote jednotlivca veľkú váhu. Každý chce patriť k nejakej skupine. Každý chce byť ocenený a prijímaný. Je však nebezpečné nechať tomu u seba voľný priebeh, pretože na internete píše každý o všetkom a vyjadrujú sa častokrát ľudia, ktorí nemajú ani skúsenosti ani vzdelanie sa k veciam vyjadrovať.”

Čo som sa po roku naučila?

  • Písať pútavé a zaujímavé posty na sociálne siete.
  • Pracovať v aplikácii Business manager a Kontentino.
  • Prehĺbila som si vedomosti vo WordPresse.
  • Spoznala som základ Photoshopu.
  • Urobila som zopár celkom vkusných prezentácií v Canve.
  • Pochopila som, ako fungujú impresie, konverzie a iné “ie”.
  • Zistila som, že na platenú reklamu neslúži len button “propagovať príspevok”.
  • Začala som viac organizovať offline stretnutia a networkingy.
  • Zistila som, že web developeri sú cool týpci.
  • Spoznala som kopec zaujímavých a inšpiratívnych ľudí, ktorí ma posúvajú vpred. Znie to ako klišé, ale nie je. 
  • Rozšírila som svoje predajné zručnosti. Bránila som sa, ale faktom je, že hovoriť o produktoch a službách našej agentúry ma baví.

Aké sú moje výzvy?

  • Vzdelávať sa stále viac a viac a zlepšiť sa v angličtine.
  • Podporovať svoje prirodzené talenty a využívať ich pri práci na maximum.
  • Nájsť si systém na uchovávanie informácií, s ktorými denne prichádzam do styku. 
  • Naučiť sa lepšie fotiť a natáčať videjká. 
  • Presnejšie formulovať svoje vízie tak, aby ich ostatní pochopili, ako mne znejú v hlave.
  • Nebáť sa vytiahnuť zajaca z klobúka. 
  • Priebežne triediť nápady v šuflíku a ukázať ich svetu.
  • Zlepšiť svoje predajné zručnosti.
  • Zlepšiť sa v konzistencii a vytuniť analytické (ne)schopnosti.
  • Všetko si zapisovať. Hlava deravá.
  • Posúvať svoje hranice vo všetkých smeroch.

Rada na záver

Nebojte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Keď tak urobíte, odrazu sa vám otvoria mnohé možnosti, o ktorých by ste inak nevedeli. Boli by ste v suchu, teple, v bezpečí svojej bubliny, no nepohli by ste sa z miesta. Ak váhate, či začať svoju kariéru v digitálnej agentúre, ale netrúfate si kvôli slabším skúsenostiam, chýbajúcim vedomostiam alebo čomukoľvek, čo sa vám zdá ako prekážka, vykašlite sa na to a poďte do toho. Zámerne uvádzam, že sa vám to len môže zdať ako prekážka. Častokrát je problém úplne prozaický a dá sa relatívne ľahko a rýchlo odstrániť. Môj článok https://www.kremsa.sk/ako-prezit-mesiac-v-digitalnej-agenture/ by sa vlastne pokojne dal aplikovať na akékoľvek časové obdobie. Verte, či neverte, je mi tu v tejto agentúrke dobre. 

Aké sú vaše skúsenosti s novou prácou? Ste spokojní a šťastní? Napíšte mi vaše postrehy na ajasenovcova@kremsa.com





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia