Tí, ktorí zlyhali

Lead generation / development





Vydavateľstvo Ikar je najväčší vydavateľský dom na Slovensku s produkciou cca 230 titulov ročne. Ikar pôsobí na slovenskom knižnom trhu už od roku 1990 a za toto obdobie vydal viac ako 4 600 titulov domácich aj zahraničných autorov, z ktorých bolo predaných viac ako 27,5 miliónov výtlačkov.



Výzva




Severské krimi je vo svete aj na Slovensku mimoriadne obľúbené už niekoľko rokov. Desaťtisíce fanúšikov si získala autorská dvojica Hjorth-Rosenfeldt a keďže ich vydavateľstvo Ikar pozvalo na Bibliotéku ako hviezdnu návštevu, chceli sme pripraviť niečo zaujímavé, zábavné, pútavé. Vychádzala im piata kniha v sérii so Sebastianom Bergmanom a tak sme vymysleli online test založený na hlavnej zápletke tejto piatej knihy. Chceli sme, aby sa ľudia pobavili, trošku si otestovali svoje vedomosti o severských detektívkach a niečo aj vyhrali.

Konverzia
62%

Riešenie


Áno, mohli sme pripraviť bežnú mediálnu kampaň, no my sme chceli niečo viac. Vízia hry, ktorou by sme zabavili potenciálnych čitateľov, navnadili ich na knižný titul a zároveň získali čosi navyše, v podobe kontaktov na čitateľov severského krimi, sa nám aj klientovi veľmi páčila. A preto sme spolu s klientom pripravili koncept súťažnej online hry, ktorá bola tematicky ladená v súlade s obsahom knihy Tí, ktorí zlyhali.

Spoiler: Príbeh knihy hovorí o nebezpečnom páchateľovi, ktorý si svoje obete vyberá z kruhov mediálne známych a populárnych osobností. Svoj modus operandi nemení, vždy svoje obete unesie, následne ich núti k riešeniu vedomostného testu, a ak obeť zlyhá a počet chybných odpovedí je privysoký, vrah sa obete zbaví guľkou do hlavy a na krku mŕtvoly zanechá odkaz s nápisom „neprospel“.

V našej súťaži bol každý hráč vystavený rôznym nástrahám v podobe vedomostného testu, ktorý ukrýval záludné a občas aj ťažké otázky z oblasti beletrie severského krimi. Každý návštevník mal iba JEDEN pokus a ak „zlyhal“ nastal koniec hry. Hra bola po grafickej stránke v štýle knižného titulu, pričom mala preniesť na hráča napätie, ktoré zažívali aj obete šialeného vraha z našej knižnej predlohy.
Hodnotné ceny boli hlavnou motiváciou k vyriešeniu vedomostného kvízu. Použitím ťažkých otázok z prostredia severského krimi sme dokázali identifikovať a vyselektovať súťažiacich, ktorí sú pravými fanúšikmi severského krimi a majú pre nás hodnotu v ďalších, tematicky podobne orientovaných, kampaniach.
Do prezentovania súťaže sme zapojili aj ostatné hlavné kníhkupectvá na Slovensku, ktoré okrajovo šírili povedomie o súťaži ďalej svojim online zákazníkom.



Sumarizácia

Marketingová kampaň trvala IBA 7 dní. Konverzia 62% hovorí sama za seba a priemerný čas hráča strávený na stránke bol 5 minút. Výsledná cena za získaný lead (registrovaný užívateľ s emailovou adresou) dosiahla IBA 0,54 EUR za lead, po započítaní celkových výdavkov na vývoj aplikácie a následnej marketingovej podpore.




Leady aj pre Vás










Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia