Ako zväčšiť menší biznis vďaka sociálnym sieťam (časť II)

22.05.2020

Ako zväčšiť menší biznis vďaka sociálnym sieťam (časť II)

Už určite viete, že sociálne siete sa nedajú obísť. Váš biznis ich potrebuje, hoci podnikáte v malom. Aj vy ich potrebujete. Poďme sa pozrieť na to, čo všetko vám môžu priniesť a prečo by vaša firma mala byť na nich aktívna.

V predošlom blogovom článku sme rozobrali základné výhody používania sociálnych sietí pre váš biznis. Možno to pre mnohých z vás nie je nič nové a možno ste sa práve niečo užitočné dozvedeli. Mnohé firmy si totiž myslia, že sociálne siete im nijako zvlásť nepomôžu. Presvedčte sa o opaku!

Sociálne médiá rozšírili marketing tým, že vytvorili bežnú komunikácie medzi ľuďmi a umožnili vašej značke nadviazať konverzáciu s koncovými užívateľmi. Ďalšou dimenziou sociálnych médií je dematerializácia alebo viac práce za menší kapitál.

Na sociálnych sieťach neexistujú žiadne fyzické obmedzenia a technológia umožňuje firmám robiť omnoho viac a za nižšie náklady, ako napríklad vytváranie live udalostí a eventov alebo môže predĺžiť pracovnú dobu a zvýšiť medzinárodný dosah.

Live udalosti online

V súčasnosti môže ktorákoľvek spoločnosť vysielať live priamo svojmu publiku, aby predstavila nové produkty alebo služby. Firmy môžu priamo predávať za nízku cenu s nástrojmi, ako sú Facebook alebo Instagram Live alebo usporiadať konferenciu či iný event s dôrazom na predaj.

Dosah na medzinárodé trhy

Sociálne médiá nemajú žiadne geografické prekážky, takže vaším publikom môže byť celý svet. Sociálne médiá však majú jazykové bariéry. Dosah bude obmedzený na jazyky, v ktorých komunikujete. Čo však môžete poňať ako výzvu a už len kvôli tomu sa v ňom začať zdokonalovať. 

Aj keď sa automatický preklad stále zlepšuje, pravdepodobne budete musieť predávať výrobky v rodnom jazyku. Medzinárodný dosah by mohol byť obmedzujúci kvôli  miestnymi nariadeniam a daniam, ale ak ich vyriešite, môžete obchodovať na celom svete.

Predĺžená pracovná doba

Firmy s kamennými kanceláriami a ich majitelia majú vždy obmedzené pracovné doby, ale vaše profily na sociálnych sieťach nikdy nespia. Sú vždy k dispozícii a z vášho podnikania vám urobia nepretržite otvorenú predajňu 24/7/365.

Ak podnikáte v oblasti elektronického obchodu, váš obchod sa v noci nezatvára a vaše publikum je stále online. Naprogramujte automatické odpovede cez čety a vaše profily na sociálnych sieťach sa stanú zákazníckym servisom, keď nie ste práve k dispozícii.

Výhody reklamy na sociálnych sieťach

Internet má silný vplyv v mnohých odvetviach: obchodné centrá su ovplyvnené elektronickým obchodom, poisťovací agenti sú nahradení online poistením, cestovné agentúry obslúžia klinetov cez predaj leteniek online, či zabezpečia online rezerváciu hotelov.

Predávajte cez Facebook či Instagram

Predaj cez sociálne siete kombinuje možnosti elektronického obchodu s ľudskými interakciami sociálnych médií. Už ste sa určite stretli s tým, že na fotke sú označené produkty, na ktoré sa dá kliknúť a zavedú vás priamo na e-shop danej firmy alebo na objednávku produktu. Instagram integruje elektronický obchod priamo profilu pomocou označovania produktov a priamej platby bez toho, aby ste opustil Instagram. Produkty sú označené cenou. Tento druh predaja je rozhodne budúcnosťou nakupovania, najmä čo sa týka impulzívnych nákupov.

 O tejto skvelej vychytávke vám pripravujeme článok, dozviete sa viac čoskoro. 

Silné zacielenie

Ľahký prístup k reklame je veľkou výhodou. Môžete ju používať sofistikovane. Prvým krokom pre mnohých inzerentov je jednoducho „vylepšiť“ publikovanie, aby sa viac zviditeľnilo.

Znásobí sa tým počet zobrazení bežného príspevku bez platenej reklamy. Reklamy na Facebooku ponúkajú neuveriteľné možnosti zacielenia z dôvodu rozsiahlych užívateľských údajov, ktoré vlastní. Facebook vám umožňuje zacieliť na užívateľov prostredníctvom geografie, demografie, záujmov, správania sa a ďalších faktorov.

Škálovateľnosť a merateľnosť

Reklamné kampane môžete škálovať takmer donekonečna a oslovovať publikum z celého sveta pomocou zložitých nastavení reklám a presmerovania. Využite túto škálovateľnosť vo svoj prospech, znížte riziká a zároveň zvýšite zisky.

Analýza sociálnych sietí vám umožňuje merať takmer všetky aktivity cez sociálne médiá, najmä účinnosť reklamy. Ak zvládnete tento základ, budete môcť optimalizovať všetko, čo na sociálnych sieťach robíte. Budete mať prehľad, koľko ste minuli a čo ste za to dostali.

Služby zákazníkom

Profily na sociálnych sieťach, ktoré sú vždy k dispozícii a ľahko sa dajú nájsť, uľahčujú kontakt so značkou a aj popredajný servis. Mnoho spoločností používa na zákaznícky servis práve Facebook. Užívatelia uverejňujú priamu spätnú väzbu prostredníctvom recenzií a komentárov. Prečítajte si a analyzujte komentáre, aby ste zlepšili svoje marketingové aktivity. Chatboty sú ďalším spôsobom, ako automaticky iniciovať a predĺžiť spätnú väzbu od používateľov.

Recenzie a hodnotenia

Užívatelia môžu kontrolovať produkty a hodnotiť vašu spoločnosť na sociálnych sieťach. Mnoho spoločností sa obáva, že pár nespokojných užívateľov by mohlo zhoršiť celkovú kvalitu svojich služieb a preto ich nezverejňujú.

V skutočnosti je väčšina recenzií pozitívna a majú priaznivý vplyv na firmy. Ak chcete získať recenzie, jednoducho požiadajte o spätnú väzbu od viacerých užívateľov a hlavne zlepšite veci, s ktorými sú vaši klienti nespokojní.

Ak vám čas nedovoľuje zapojiť sa do všetkých týchto aktivít na sociálnych sieťach, radi vám s tým pomôžeme, robíme to denne. Sociálne siete sú náročné na čas, ale výsledky stoja za to. 

Napíšte nám na office_sk@kremsa.com





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia