Ako byť úspešný v digitále

02.01.2019

Ako byť úspešný v digitále

Prednedávnom za mnou prišla Adela s nápadom na firemný blogový článok. Chcela so mnou spraviť rozhovor na tému, ako byť úspešný v digitále. Keďže v tom čase som už dovolenkoval na Kanárskych ostrovoch, dohodli sme si Skype call s tým, že obetujem hodinku voľna pre agentúrne dobro.

Finálny článok prišiel o pár dní neskôr. Moje odpovede sa mi ale vôbec nepáčili. Začal som škrtať a prepisovať. V polovici článku som si uvedomil, že som to domotal ešte viac ako to bolo. Lepšie bude spraviť to celé nanovo. Tu je teda môj nový rozhovor, ktorý som sa nakoniec rozhodol nekomplikovať a urobil som ho sám so sebou.

Ahoj Peťo, vieš sa nám trošku predstaviť, kto si, čo si?

Volám sa Peter Miškovič, som marketingový manažér v agentúre Kremsa Digital, som zakladateľom tenisovej akadémie Corralejo Tennis Academy na Kanárskych ostrovoch a zakladateľom značky SURF city. V digitále sa pohybujem od roku 2011. V Kremse pracujem od roku 2016. Vo voľnom čase rád športujem, chodím do prírody a rád čítam.

Ak sa nemýlim, profesionálnu kariéru si začínal v bankovníctve. Ako si sa dostal k digitálu?

Áno, študoval som korporátne financie na univerzite v Amsterdame. Po štúdiu som tam ostal pracovať najskôr v investičnom bankovníctve a neskôr v privátnom bankovníctve. K digitálu som sa dostal trošku zvláštnou cestou.

S kamarátom sme sa jeden pekný deň rozhodli dať v práci výpoveď a ísť surfovať a užívať si život na Kanárske ostrovy. Kamarát sa po pol roku vrátil späť do Holandska. Mne sa na Kanároch páčilo a tak som tam zostal tri roky. Za ten čas som tam založil tenisovú školu a učil hrať dovolenkárov tenis. V online som videl obrovský potenciál, a tak som sa rozhodol skúsiť ponúkať tenisové dovolenky na internete. Tam to všetko začalo. Niekedy som trávil väčšinu času na tenisovom kurte s raketou v ruke. Po spustení prvého webu som však začal viac času tráviť pri klávesnici, až to skončilo tým, že som sa presťahoval na Slovensko a na kurte ma už nie je vidno vôbec. Teraz mám trénerov, čo robia “špinavú prácu” a ja už iba robím marketing a zháňam klientov.

Čiže online marketing ťa baví viac ako hrať tenis?

(smiech) Áno, dá sa povedať, že áno. Tenisu som mal už v živote dosť a online marketing ma naozaj baví. Aj preto, keď som sa vrátil na Slovensko, tak som začal pracovať v digitálnej agentúre. Za čo by som sa chcel veľmi poďakovať Kremsa Digital. Že mi dali šancu a priestor ďalej sa učiť a realizovať v online marketingu aj napriek tomu, že v mojom vtedajšom životopise marketing veľmi nefiguroval.

Čo ťa na online marketingu baví?

Páči sa mi, že online ponúka neobmedzené možnosti byť kreatívny. V online môžeš naozaj všetko a dobré je, že to, čo vytvoríš, sa dá kedykoľvek zmeniť a zlepšiť. Je to dynamický svet, ktorý sa neustále vyvíja a posúva vpred. To zároveň ponúka možnosť neustále sa učiť a zisťovať nové veci. Je to svet plný príležitostí. Online je každým dňom väčší a väčší a čoraz viac ľudí používa internet. Keď si šikovný a máš chuť sa učiť a zlepšovať, tak si v ňom vieš ukrojiť veľký kúsok z koláča.

Myslíš si, že to, že ťa online marketing baví, je aj dôvodom tvojho úspechu?

Hmm, neviem či úspechu. Zatiaľ som toho v online marketingu toľko nedosiahol. Mám za sebou zopár úspešných kampaní a spokojných klientov, ale nemyslím si, že je to porovnateľné s inými veľkými menami v tejto oblasti.

Každopádne, osobne si myslím, že je jedno v akej sfére človek pracuje. Pokiaľ to čo robí, nemiluje, tak v tom asi najlepší nikdy nebude. A pokiaľ to čo robí, robí rád a so srdcom, tak je jedno, či úspešný je alebo nie. Robí niečo, čo ho baví a to je dôležité. Úspech si ho už potom nájde aj sám.

Vravel si, že rád čítaš a v office máš aj rozsiahlu zbierku marketingových kníh. Myslíš si, že práve knihy a vzdelanie sú cestou k úspechu?

Knihy sú iba jednou z ciest k úspechu. Vzdelávanie je určite nevyhnutné k tomu byť úspešný, ale vzdelávať sa dá rôznymi spôsobmi. Niekto chodí na prednášky, iní si zaplatia online kurz. Ja mám rád knihy. Myslím si, že v knihách je skrytých najviac vedomostí. Keď si už dá človek námahu napísať knihu, dá do nej všetko, čo vie. Na prednáškach mám niekedy pocit, že prednášajúci má viac snahu ľudí zabaviť a niečo im predať ako ich niečo naučiť.

Čo sú podľa teba iné cesty k úspechu okrem vzdelávania?

Určite robiť veci precízne alebo aspoň s myšlienkou robiť veci precízne. Na každej jednej maličkosti si dať záležať a premyslieť si veci do detailu tak, aby dávali zmysel. Vždy ísť na 100% a nikdy sa neuspokojiť s tým, čo je alebo čo bolo, ale snažiť sa vždy zlepšovať a robiť veci lepšie. Nájsť si vlastný štýl a dať do svojej práce vlastný rukopis. Taktiež je dôležité, aby ťa práca bavila. Aby si to čo robíš robil rád, mal z toho radosť a nerobil to iba pre peniaze.

Je tiež dôležité mať okolo seba ľudí, ktorí ťa vedia niekam posunúť. Ktorí robia veci kvalitne, s odhodlaním a s cieľom. Dobrý pracovný tím je polovica tvojho vlastného úspechu. Alebo možno aj viac.  

Nejaké slová na záver?

Chcel by som sa poďakovať celému tímu v Kremse za to, že to so mnou vedia vydržať. Viem, že to niekedy hrotím až príliš a niekedy som na nich až príliš tvrdý. Hlavne Adamovi, že aj napriek mojej nikdy neutíchajúcej kritike, mi na stole ešte nepristála výpoveď. Peťovi za to, že má so mnou trpezlivosť, aj keď mu niekedy až príliš veľakrát vrátim pripravené vizuály ku kampani. Adele za to, že ma ešte neudrela klávesnicou, keď jej doškrtám text blogu, čo napísala. A všetkým ostatným za to, že ma nikdy nepošlú do kelu, keď niečo potrebujem.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia