7 chýb na sociálnych sieťach, ktoré škodia vášmu biznisu

16.08.2019

7 chýb na sociálnych sieťach, ktoré škodia vášmu biznisu

Časť našich klientov je z USA, preto sa zaujímame aj o trendy v Spojených štátoch. Vedeli ste, že až 77% malých firiem v USA využíva sociálne médiá na predaj, marketing a služby zákazníkom? A pritom robia mnohé chyby. Prečítajte si, ktoré to sú.

Firmy využívajú sociálne siete na uľahčenie kľúčových obchodných funkcií vrátane predaja, marketingu a zákazníckeho servisu. Tvrdia údaje zhromaždené spoločnosťou SCORE.

Využívanie sociálnych médií v USA za ostatných 12 rokov vzrástlo o 58% a má výrazný vplyv na štýl podnikania, ako aj na správanie súčasných a potenciálnych zákazníkov. Až 69% ľudí vo veku 18+ používa v súčasnosti aspoň jednu stránku na sociálnych sieťach, čo je údaj, ktorý sa za ostatných 10 rokov neustále zvyšuje.

Ako sa vyhnúť chybám?

Keďže v Spojených štátoch je v súčasnosti na sociálnych sieťach aktívnych takmer 80% malých firiem, je zrejmé, že sa sociálne médiá považujú za nevyhnutný marketingový kanál pre všetky spoločnosti vo všetkých oblastiach. Napriek tomuto faktu existuje stále veľké množstvo nováčikovských chýb, ktoré firmy robia v online prostredí, počnúc neprofesionálnymi profilmi na sociálnych sieťach. Tu je 7 najčastejších chýb v profiloch brandov na sociálnych sieťach a odporúčania, čo robiť inak.

1. Neatraktívny dizajn

Pokiaľ ide o firmy, ktoré sú na dnešnom trhu k dispozícii, majú z nich spotrebitelia veľký výber. Jedným zo spôsobov, ako môžu zákazníci vyselektovať dobré firmy od tých zlých, je skenovanie profilov, či už s jasným úmyslom alebo podvedome. Ľahko zistia, či máte ako firma vysoko kvalitný dizajn. Mať nepríťažlivý dizajn v roku 2019 je neospravedlniteľné. Je to priama cesta k tomu, aby takýto brand spotrebiteľ rýchlo vyradil zo svojej mysle. Ak nemáte nápady a zdroje na vytváranie vizuálne príťažlivých titulných fotografií, profilových obrázkov, sociálnych príspevkov a ďalších dôležitých drobností, prečo by mali spotrebitelia veriť, že v iných oblastiach vášho podnikania neznížite nároky?

2. Chýbajúci konzistentný dizajn

Dnes nestačí iba dobrý dizajn na titulnej stránke fanpage alebo domovskej webovej stránke, ale tiež je dôležité mať konzistentný značkový dizajn vo všetkých profiloch sociálnych médií. Ak má profil vašej spoločnosti na Facebook-u inú farebnú škálu alebo písmo ako váš profil na LinkedIn-e, budú vás považovať za amatéra. Aby ste tomu zabránili, nezabudnite zjednotiť farebnú škálu, logo, font, tón vašej komunikácie a vizuálov. 

3. Nedostatok možností kontaktu

Ak chcete zostať na vrchole, musíte sa stretnúť so zákazníkmi tam, kde sú. Jedným zo spôsobov, ako to dosiahnete, je spájať sa s nimi cez viaceré komunikačné kanály. Uvádzajte preto svoje telefónne číslo, e-mailovú adresu, sociálne siete a webovú stránku. Veľa značiek tento princíp nedodržiava. Možno preto, že si myslia, že sú príliš dobrí na to, aby odpovedali na bežnú správu zákazníka v komentári na Instagram-e alebo Facebook-u. Alebo na to nemajú čas. Radíme, robte to. Rôzni zákazníci majú radi rôzne formy komunikácie. Spoločnosti, ktoré si to uvedomujú a prispôsobujú svoju stratégiu, budú o krok pred konkurenciou.

4. Pravopisné chyby

Skontrolujte si po sebe pravopis. Niekedy aj copywriter urobí preklep, dajte texty čítať ešte niekomu inému alebo vyhľadajte služby korektora. Podobne ako pri zlom dizajne, aj zlé texty pôsobia neprofesionálne a to môže zanechať dojem, že vaše služby budú rovnako nedokonalé ako váš dizajn aj texty. Je lepšie tomuto nedobrému pocitu predchádzať. 

5. Gýčové fotografie

Už ste ich videli veľakrát. Dokonalé, čiastočne umelé fotografie s nádychom klišé ako z učebnice. Nikto neverí, keď sa na ne pozrie, že sú pravé. Ak máte svoje zdroje fotografií, používajte radšej tie. Autenticita sa cení.

Skúsený fotograf Milan Maršalka o aktuálnych trendoch vo fotografovaní hovorí: 

“Na prezentáciu firmy by sa mali používať fotky, ktoré o vás a vašej spoločnosti povedia viac, aby si váš budúci klient o vás vytvoril lepšiu a najmä pravdivú predstavu. Skúsený fotograf dokáže zhotoviť portfólio, ktoré viete používať oveľa lepšie ako nič nehovoriace fotky z fotobanky. Prezentácia, či už na webe alebo na konferencii, následne pôsobí viac osobne. Pridanou hodnotou takéhoto vizuálneho materiálu je skutočnosť, že je to len o vás a vašej spoločnosti.” 

Uvádzame aj príklad, ako by mala vyzerať zaujímavá fotka produktu, čo vidieť na Milanovej fotografii pre klienta Jack Daniel´s.

6. Nejasná ponuka služieb

Zoznam vašich služieb by mal byť jasne definovaný. Ten, kto príde na váš web alebo fanpage, by nemal hádať, čo je podstatou vášho biznisu a na akú oblasť sa špecializujete. Vaša pridaná hodnota, produkty alebo služby by mali byť jasne a zreteľne naformulované. Hneď na prvý pohľad by malo byť jasné, o čo vám ide. Pomocou textov, popisov a profilových fotografií je to jednoduchý spôsob, váš biznis zviditeľniť. Okrem pútavých fotografií môžete v odrážkach vymenovať naozaj len pár slovami to, čo vás vystihuje. Napríklad ak podnikáte v cestovnom ruchu, kľúčové slová, ktoré môžete vypichnúť, by boli: spoľahlivosť, flexibilita, overené destinácie.

7. Neaktívne profily

Toto je asi najdôležitejší bod. Okrem toho, že máte k dispozícii vizuálne príťažlivé a bezchybné profily na sociálnych sieťach, dokonalé texty a super portfólio, musíte byť aktívni. Ak bol váš posledný príspevok uverejnený pred tromi rokmi, je jedno, že váš titulný obrázok vyzerá ako zo žurnálu. Vaši potencionálni spotrebitelia vás odpíšu alebo si môžu dokonca myslieť, že ste prestali podnikať. Buďte preto aktívni a komunikujte.

Ak máte záujem o ďalšie tipy pre váš biznis, kedykoľvek nám napíšte na office_sk@kremsa.com





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia