Kremsa Digital

3 spôsoby ako použiť sociálne médiá na zvýšenie SEO

13.04.2016

Otázka, či si chcete zvýšiť svoj "search ranking", je asi bezpredmetná. Lebo kto by nechcel. A taktiež je najlepšie, keď si ho viete vylepšiť sami a nepotrebujete k tomu SEO agentúry a podobné luxusné služby.

Samozrejme, ak chcete byť top, tieto agentúry potrebujete. Treba si však dávať pozor na to, čo Vám ponúkajú. Novodobé SEO nie je už dávno tým, ako sme ho poznali v jeho stredovekých časoch. Na meta-tagy, optimalizácie kódu a podobné hard-coded DIY záležitosti môžete zabudnúť. Doba takzvaného “off-page SEO” je už za nami a teraz o Vašom zobrazovacom osude rozhoduje hlas ľudu. Čím viac ho angažujete a čím viac Vás má rád, tým lepšie ste hodnotení a následne zobrazovaní.

Kľúčové je, aby ste pri angažovaní návštevníkov kade tade po webe, nezabudli zverejniť link na svoj web, aby ho Google boti vedeli identifikovať. Túto SEO dobu môžeme nazývať aj érou backliniek alebo referencií, o ktorú sa armáda matematikov, stratégov, psychológov a filozofov z Google snaží už roky a s nástupom sociálnych médií a content marketingu sa im to konečne podarilo rozbehnúť naplno.

Google si teda môžete predstaviť ako profesora a Vašu web stránku ako odbornú knihu. Čím viac iných odborných kníh alebo časopisov sa na ňu odvoláva a čím viac Vaša práca čerpá a odkazuje na iné kvalitné zdroje, tým lepšie ju profesor hodnotí a posúva ďalej medzi študentov alebo akademickú obec. Pritom mu už až tak nezáleží na tom, aké normy referencií alebo aký obal ste použili. Musí však byť pekne sformátovaná, aby ju vedel čítať aj v autobuse alebo pri slabšom svetle (responzivita).

Do týchto referenčných a obsahových dostihov majú čo povedať aj sociálne siete, ktoré si Google začal tiež vo veľkom všímať. Pretože tam ľudia trávia voľný čas a tam sa angažujú s Vašim obsahom. Navyše vytvárať angažujúci obsah na sociálnych sieťach už nie je také jednoduché ako kedysi a musíte do toho investovať veľa rozumu a času, čo stojí samozrejme aj peniaze. A Google to vie aj patrične oceniť.

V tomto článku Vám predstavíme 3 spôsoby z mnohých, ako viete zlepšiť viditeľnosť web stránky v Google vyhľadávaní, pomocou Vašich aktív na sociálnych sieťach.

1. Zobrazte Váš feed v SERP

Určite vidíte SERP každý deň, akurát neviete, čo táto skratka znamená. V angličtine to je – search engine results page – čo je stránka, ktorá sa Vám zobrazí potom, čo stlačíte tlačítka hľadať. Čiže je to list stránok, ktoré obsahujú Vaše kľúčové slovo.

Ak ste si stránky na sociálnych médiách pomenovali svojim brandom, tak je vysoko pravdepodobné, že pri zadaní Vášho brandového keywordu do Googlu, bude celá prvá strana v SERP patriť Vám.

Keď zadáte do Googlu napríklad Starbucks, tak sa Vám vyhodí aj “identifikačná karta”, ktorá obsahuje všetky sociálne médiá, kde sa táto kaviarenska sieť nachádza. Ak by sme skrolovali nižšie, tak v tesnom závese za obrázkami by ste objavili Facebook a ostatné médiá.

 

 

Mať sociálne médiá pod svojim brandovým názvom nie je v súčasnosti jednoduchá vec, pokiaľ nie je Vaše meno naozaj unikátne. Taktiež prehľadať a spárovať všetky sociálne siete s voľnými doménami dá tiež zabrať. Našťastie tu máme výborný online nástroj, ktorý sa volá KnowEm, ktorý Vám čekne dostupnosť business mena cez všetky populárne sociálne médiá až po domény. Takto si môžete zarezervovať Vaše meno na množstve platforiem najrýchlejšie ako sa dá.

Keď už tieto médiá obsadíte, musíte ich zaplaviť informáciami o Vašom biznise, brandovanými obrázkami a hlavne backlinkami, ktoré odkazujú späť na Váš blog alebo stránku. Tieto linky vybudujú Vašej stránke dôveru a kredibilitu, ktorá sa zúročí vo vyhľadávaní.

2. Ukážte sa pútavým videom

Skoro každý výsledok vyhľadávania je plný textu. Výsledok, ktorý obsahuje video, si všimnete okamžite. Znamená to aj to, že pritiahne oveľa viacej klikov, aj napriek tomu, že sa zobrazí nižšie. Aby ste z toho vyťažili čo najviac, je potrebné vytvoriť vysoko-kvalitné YouTube video, ktoré odpovedá na otázky Vašich zákazníkov alebo ich istým spôsobom vyzýva opýtať sa.

Ako príklad si môžeme uviesť záhradnícku firmu LawnStarter, ktorá postuje videá na ich YouTube kanál, v ktorých odpovedá na bežné otázky ľudí. Videá majú zábavný charakter a vyčnievajú z radu vo vyhľadávaní napríklad pri kľúčovej fráze: “How to mow wet grass”.

 

 

3. Oslovte influencerov a podporte kvalitu backlinkov

Keď príde na to, že sa má Vaša stránka alebo blog zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania pre nebrandové kľúčové slová (napríklad služba relevantná k tej Vašej), tak najväčší vplyv majú metriky, ktoré sledujú externé linky na Vašu stránku.

Stránka Backlinko analyzovala 1 milión vyhľadávacích výsledkov a zistila signifikantnú koreláciu medzi organickým search rankingom a kvalitou externých backliniek.

Zlepšovaním Vašich akvizícií na sociálnych médiách si môžete rozšíriť zásah obsahu naväčšie publikum, čo znamená oveľa viac klikov a zdieľaní, ktoré dostanete. Keď si to dáme do porovnania, tak to vyzerá nejako takto: Viac zdieľaní = Viac backliniek = Vyššie umiestnenie vo vyhľadávaní.

Ak chcete dostať viac pozornosti a zdieľaní, tak pamätajte na tieto tri body:

  • Zamerajte sa viac na long-form obsah.
  • Dajte do obsahu aspoň jeden obrázok a dramaticky Vám to zdvihne zdieľania.
  • Zoznamy a infografiky dvíhajú angažovanosť.

Aby sme to potiahli ešte ďalej, tak si môžete zaplatiť influencerov alebo Twitter ady, aby promovali Váš obsah a tým sa Vám vygenerujú kvalitné backlinky. Stačí si vybrať relevantnú kategóriu: novinári, priemysel alebo iní influenceri. Platené kampane na Twitteri Vám pomôžu dostať Váš obsah do pozornosti množstvu ľuďom.

Prečo práve Twitter? Veľa žurnalistov a vplyvných ľudí sa zaujíma o “trending stories”. Keď im dáte pred oči Váš obsah, zvýšite možnosť, že sa práve do Vašej veci zaangažujú. Záleží však na Vašom biznise. Túto taktiku môžete aplikovať taktiež aj na Facebooku alebo na LinkedIn.

Použite kľudne použiť tool, ako je BuzzSumo, na identifikovanie ľudí, ktorí najlepšie sadnú k Vášmu obsahu. Stačí sa lognúť a kliknúť na Twitter Influencers. V search boxe napíšte kľúčové slovo alebo frázu, ktorá sedí Vášmu biznisu a následne dostanete zoznam pre Vás zaujímavých influencerov.

Skúste to najprv s menším budgetom a otestujte, či to pre Vás biznis vôbec funguje alebo či oslovujete tú správnu skupinu. Potom investujte viac a vráti sa Vám to na všetkých frontoch.








Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia